برچسب :: قطعه

رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت




دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند،گفت: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند.

[1394/07/19 13:00]

احتمال تعطیلی برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو




در صورت اجرایی شدن طرح در دست بررسی در شورای سیاست‌گذاری خودرو، برخی از شرکت‌های واردکننده خودرو از جمله واردکنندگان محصولات رنو و کیا تعطیل شده و یا در شرکت‌های خودروسازی داخلی ادغام خواهند شد.

[1393/09/09 10:31]

هشدار نسبت به افزایش قیمت خودرو




دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور نسبت به تبعات افزایش قیمت مواد اولیه اساسی بر قیمت خودروهای تولیدی هشدار داد.

[1392/11/30 11:57]

شرط ایران خودرو در سکوت پژو




مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو روز گذشته و در مراسم رونمایی از توليد 206 تيپ2 گفت: پژو باید بداند تنها در صورتی می‌تواند بار ديگر به بازار ایران بازگردد که در صنعت خودروی ایران سرمایه‌گذاری کند...

[1393/07/20 10:03]

آغاز طراحی پلت‌فرم ایرانی در ایران خودرو




مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در حال حاضر روزانه بین 2400 تا 2500 دستگاه خودرو در ایران خودرو بدون کسری و وابستگی به شرکت‌هایی مانند پژو تولید می‌شود. هاشم یکه‌زارع اظهار کرد: این شرکت به منظور تحقق منویات اخیر مقام معظم رهبری، برنامه خود را بر اساس حرکت سریع به سمت ساخت قطعات با تکنولوژی بالا، داخلی‌سازی محصولات و توسعه صادرات ترسیم کرده است...

[1393/06/16 11:09]

تکذیب داخلی‌سازی قطعات چینی




مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه هیچ یک از قطعات خودروهای چینی داخلی‌سازی نشده است، گفت: در حال حاضر فقط باد لاستیک و آب رادیاتور خودروهای چینی موجود در بازار کشور ایرانی است.

[1394/02/22 10:00]

نمایندگان پژو 11 بهمن به ایران می‌آیند




هیاتی از مسوولان شرکت پژو ابتدای فوریه (11 بهمن) وارد ایران خواهند شد...

[1392/11/05 10:30]

ورود «بوش» و «ولوو» به ایران آزاد شد




برخی شرکت‌های خارجی با اعلام اینکه لغو تحریم‌ها موقتی است، معتقدند در صورت معامله باید ظرف ۶ ماه تسویه حساب‌ها صورت گیرد.

[1392/11/13 11:00]

تحریم لغو شد، رونق کجاست؟




یک ماه و هشت روز از لغو تحریم صنعت خودرو گذشته حال آنکه بحران در شرکت‌های خودروسازی کشور هر روز ابعاد تازه‌اي پیدا می‌کند

[1392/12/07 12:00]

تحریم داخلی صنعت خودرو را هم لغو کنید




عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: ‌امیدواریم به دنبال لغو تحریم خارجی صنعت خودرو تحریم‌های داخلی این صنعت نیز برداشته شود.

[1392/09/05 10:58]

دپوی تندر تکذیب شد




شورای رقابت درحالی شرایط خودروسازان را برای افزایش قیمت تندر 90 نپذیرفت که این روزها شایعاتی مبنی بر دپوی تندر 90 در دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو شنیده می‌شود.

[1393/09/11 11:00]

ایران به قطب قطعه‌سازی اروپا تبدیل می‌شود




عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم وصنعت ایران به اقتصادنیوزگفت: با توجه به قراردادهای جدید خودروسازان کشور با بزرگان اروپا و تولید خودروهای روز، صنعت قطعه‌سازی در ایران متحول می‌شود. امیرحسن کاکایی افزود: در قراردادهای جدید، خودروهایی وارد بازار ایران خواهند شد که از تکنولوژی بالایی برخوردارند و اجرایی شدن این قراردادها باعث می شود سطح صنعت قطعه‌سازی کشور بالا رفته و قطعات با فن‌آوری روز به تولید برسند. او گفت: در چنین شرایطی بهتر است تا قطعه‌سازان کشور با مطالعه قراردادهای خودرویی به سمتی حرکت کنند که بتوانند قطعات مورد نیاز این خودروها را به تولید رسانده و با گرفتن شرکای تجاری اروپایی سطح کیفی محصولات خود را با آنها برابر کرده و به صادرات در بازارهای جهانی بیاندیشند. کاکایی افزود: صنعت قطعه‌سازی ایران در دولت گذشته با توجه به افزایش درآمدهای نفتی و واردات قطعه از چین به کما رفت که به نظر می‌رسد قراردادهای جدید صنعت خودرو می‌تواند قطعه‌سازان را هوشیار کرده و به آنها زندگی دوباره بخشد. او گفت: اتفاق مهمی که در این صنعت رخ می‌دهد این است که صنعت قطعه‌سازی کشور جهش بزرگی در خصوص تکنولوژی طی خواهد کرد و قادر است تا با جوینت شدن و گرفتن شرکای تجاری قوی، ایران را به یکی از قطب‌های تولید قطعات استاندارد رنو و پژو تبدیل کند.

[1395/04/05 11:00]

آغاز پرداخت مطالبات قطعه سازان/ پرداخت به قطعه سازان کوچک یک ماهه شود




رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: در مرحله نخست بر اساس لیست ارائه شده از سوی خودروسازان، مطالبات پنج شرکت قطعه ساز را پرداخت کرده است.

[1397/12/06 14:00]

آتش‌سوزی کروز بهانه‌ای برای گران شدن محصولات ایران‌خودرو




قائم‌مقام اجرایی ایران خودرو با اظهار تاسف نسبت به آتش‌سوزی هفته گذشته انبار شرکت قطعه‌سازی کروز اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید روزانه بیش از ٢٠٠٠ دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو ادامه دارد.محسن ناقدی برادران ادامه داد: تامین قطعات مورد نیاز برای تولید روزانه بیش از ٢٠٠٠ دستگاه خودرو توسط شرکت ساپکو و معاونت خرید ایران خودرو در حال انجام است.وی افزود: تمامی خطوط تولید در سالن‌های مختلف ایران‌خودرو و سایت‌های تولیدی این شرکت، فعال است.قائم‌مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو خاطرنشان کرد: خودروسازان کشور جهت تحقق اهداف و برنامه‌های تولید و اشتغال وزارت صنعت، معدن و تجارت از تمام ظرفیت‌های لازم استفاده می‌کنند.هفته گذشته انبار شرکت قطعه‌سازی کروز (تامین‌کننده قطعات تولید خودرو) در جاده مخصوص تهران - کرج طعمه حریق شد.

[1396/01/31 10:00]

تشکیل اتاق فکر صنعت خودرو




دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور خواستار تشکیل اتاق فکر صنعت خودرو برای معرفی جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به شرکت‌های خارجی شد.

[1393/10/23 8:54]

هزینه باشگاهداری را روی قیمت خودرو نکشید




اگر ایران خودرو و سایپا برنده مزایده موردنظر شوند، این اتفاق احتمالا با واکنش‌هایی منفی از سوی فعالان صنعت خودرو، سهامداران و مشتریان روبرو خواهد شد.

[1394/02/31 9:30]

فعالیت قطعه سازان اروپایی در ایران از سر گرفته شد




عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از آغاز مجدد فعالیت قطعه‌سازان اروپایی در ایران خبر داد.

[1392/12/17 9:02]

بحران قطعه، خودروهای تولید داخل را زمین‌گیر کرد




خبرهای موثق از وجود بیش از 27 هزار دستگاه خودرو در خط تولید شرکت‌های بزرگ خودروسازی حکایت دارد که در انتظار رسیدن قطعات مورد نیاز هستند. طبق شواهد موجود و اعلام فعالان بازار‌، تحریم‌های داخلی و خارجی! تاثیر خود را روی صنعت خودرو گذاشته و قطعه‌سازان داخلی توان کافی برای پاسخگویی به نیازهای داخلی را ندارند. کارشناسان که از ماه‌ها قبل نسبت به تبعات تصمیمات اشتباه سیاست‌گذاران اقتصادی، کاهش تیراژ تولید خودرو و نیز افول روند روبه رشد حاکم بر بازار خودرو هشدار می‌دادند حالا همگی متفق‌القول می‌گویند تصمیمات اشتباه دولتی در فاصله یک ماه مانده به آغاز تحریم‌ها می‌تواند اثرات حمله ترامپ به اقتصاد ایران را تشدید کند.

[1397/04/27 16:00]

سرنوشت نامعلوم پژو با قطعه سازان ایرانی/ چه کسی به قطعه سازان غرامت می دهد؟




ورود قطعه‌سازان ایرانی به زنجیره تامین قطعات پژو و رنو کمک می‌کند تا سرعت داخلی سازی محصولات پسابرجامی بنگاه‌های خودروساز بیشتر شود اما اگر پژو رفتنی شود تکلیف قراردادهای دو شرکت جوینت ونچر خودروساز و پرداخت غرامت آن ها به قطعه سازان چه می شود؟

[1397/04/03 9:00]

اقدامات ظاهری بانک مرکزی برای تامین ارز قطعه سازان/ روند پرچالش دریافت ارز ادامه دارد




تامین ارز مورد نیاز صنعت خودرو و قطعه با وجود تصویب آیین نامه های متعدد همچنان در پیچ و خم های بانک مرکزی به نتیجه نرسیده و فعالان این حوزه معتقد به نبود عزمی جدی برای حل این مشکلات بوده و تاکید دارند که تمام اقدامات این بانک ظاهری است.

[1399/07/06 11:00]

تولید خودرو افزایش می‌یابد




دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: با توجه به بهبود فضای کسب و کار افزایش تولید خودرو در کشور قطعی خواهد بود.

[1392/09/13 10:01]

مهمترین تهدیدات صنعت خودرو در سال 94




دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: کمبود نقدینگی و شرایط پسا تحریم از مهمترین تهدیدات صنعت خودرو در سال جاری است.

[1394/02/09 8:33]

کمبود نقدینگی بلای جان خودروساز و قطعه ساز




برخی افراد معتقدند تحریم ها اصلی ترین دلیل برای افزایش خودروهای ناقص در انبار خودروسازان است. اما آن طور که پیداست نمی توان تمامی مشکلات را به گردن تحریم انداخت. شاید کمبود نقدینگی واحدهای قطعه سازی منجر به چنین کاهشی شده است.

[1400/04/08 13:00]

حمایت ویژه صندوق ضمانت صادرات ایران از خودروسازان و قطعه سازان




دستیابی به جایگاه نخست صنعت خودروی منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم در جهان از جمله اهداف توسعه صنعت خودروی کشور است که باید با حمایت از واردات مواد اولیه، حمایت از تولید کننده داخلی و در نهایت حمایت از صادرات تولیدات، ایران را در این مسیر همراهی کند.

[1396/11/18 13:00]

یک روز هم به خودروسازان مهلت نمی‌دهیم




در شرایطی خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دنبال تعدیل یا گرفتن مهلتی جدید برای اجرای استانداردهای جدید خودرو هستند که رئیس سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تاکید می‌کند حتی یک روز نیز به تولید خودروهای غیر‌استاندارد مهلت نخواهد داد.

[1397/01/18 15:00]

بازگشت تحریم خودروسازی ایران نزدیک است




ایالات متحده آمریکا در حالی با اعلام دونالد ترامپ از برجام خارج شد که بر این اساس و طبق یک ضرب‌الاجل سه‌ماهه، خودروسازی ایران نیز تحریم خواهد شد.

[1397/02/23 14:00]

سردرگمی مردم و خودروسازان در آشفته بازار صنعت خودرو




موضوعاتی از قبیل احتکار، گرانی و تاثیر تصمیم های بین المللی بر صنعت خودرو هنوز روی میز مجلس است و آشفتگی در بازار خودرو بیش از پیش سبب سردرگمی و نگرانی مردم شده است.خودروسازان قیمت محصولات خود را افزایش داده اند و به نظر می رسد شرکت های بیمه هم برای این افزایش قیمت ها برای ما به تفاوت قیمت های محاسباتی بیمه های خودرو، فراخوان داده اند.

[1397/03/06 8:00]

جزئیات بیشتر از واردات غیر قانونی بیش از 13 هزار خودرو از مبادی قانونی کشور




حدود 8 ماه سامانه ثبت سفارش خودرو بسته بود تا هیچ خودرویی به مزرهای ایران وارد نشود اما لابی چند واردکننده خودرو قوی‌تر از تمام قوانین و محدودیت‌‌های اعمال شده کشوری بود و در همین مدت زمان 2 نمایندگی مجاز و 4 نمایندگی غیرمجاز با دسترسی به سامانه ثبت سفارش، 13 هزار و 500دستگاه خودرو را به صورت غیر قانونی از مبادی گمرکی و قانونی، وارد کشور کردند.

[1397/03/06 9:00]

بدهی ۵ هزار میلیاردی خودروسازان به قطعه سازان/ چالش جدید زنجیره تولید




آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان همگن با اشاره به این موضوع که قطعه سازان با سه دسته مشکل اساسی رو به رو هستند گفت: مشکل اول قیمت گذاری قطعات است که خودروسازان در این مورد به شدت تعلل می کنند.

[1397/04/02 11:00]

کاهش 50 درصدی تولید خودروسازان و احتمال ورشکستگی قطعه سازان




با مروری به وضعیت خودروسازان کشور در دور قبلی تحریم های صنعت خودروسازی در سال های 90 تا 91، کاهش 50 درصدی تولید خودرو در کشور قابل پیش بینی به نظر می رسید اما مدیران صنعتی کشور باور داشتند که برای دور تازه تحریم ها (که هنوز به شکل رسمی اعمال نشده اند) با توجه به تجربیات به دست آمده از دفعه قبل می توان تا حد زیادی شرایط را مدیریت کرد. اما ظاهرا این امیدواری ره به جایی نبرده است و حالا آرش محبی نژاد، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن کشور از کاهش 50 درصدی تیراژ تولید در ایران خودرو و سایپا خبر می دهد. براین اساس در حالی که برنامه ریزی سال 97 دو خودروساز بزرگ ایران مبنی بر تولید حدود 6000 دستگاه خودرو به صورت روزانه بوده است، اما در پی شرایط سخت تامین ارز و مشکلات گمرکی برای ترخیص قطعات، حالا این تیراژ به حدود 3000 دستگاه کاهش یافته است. صنعت خودرو محبی نژاد دلیل این شرایط را در دو موضوع مرتبط با یکدیگر خلاصه می کند، نخست بدهی 800 میلیون دلاری قطعه سازان به شرکای خارجی ایشان باعث شده است تا شرکت های خارجی اسناد مربوط به بارنامه قطعات موجود در گمرک را در اختیار طرف ایرانی قرار ندهند و همین مسئله برای ترخیص قطعات مشکل ساز شده است. مسئله دوم نیز به دسته بندی نادرست برای تامین ارز قطعات CKD و نیمه ساخته شده برمی گردد که در دسته های دوم و سوم اولویت بندی ارزی قرار گرفته اند و حالا مشکلاتی برای تامین ارز و واردات این دست از قطعات ایجاد شده است. از سوی دیگر قطعه سازان داخلی کشور نیز برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده اند و با توجه به بدهی سنگین ایران خودرو و سایپا به قطعه سازان، احتمال ورشکستگی کامل فعالان این صنعت و از بین رفتن صنعت قطعه سازی در کشور وجود دارد. این درحالیست که با توجه به ماهیت خصوصی اغلب قطعه سازان فعال در ایران، تعدیل نیرو گسترده و بیکاری چندین هزار نفر از پیامدهای مستقیم این شرایط خواهد بود. صنعت خودرو پیامد دیگر کاهش تیراژ 50 درصدی تولید خودرو در کشور می تواند برهم خوردن مجدد نظام عرضه و تقاضا در بازار و افزایش مجدد قیمت خودروها در کشور باشد. در شرایط قبلی تحریم شاهد افزایش قیمت پراید از حدود 9 میلیون تومان به حدود 19 میلیون تومان بودیم که در پی افزایش نرخ ارز و کاهش تیراژ تولید به وقوع پیوست. در شرایط فعلی نیز با توجه به افزایش قابل توجه نرخ ارز و درخواست قطعه سازان برای افزایش حداقل 20 الی 30 درصدی قیمت خودروها، تکرار شرایط فوق دور از ذهن به نظر نمی رسد.

[1397/04/20 11:00]

تولید خودروهای ناقص از شایعه تا واقعیت / چشم خودروسازان به وعده‌های دولتی




طی هفته‌های گذشته تولید خودرو به واسطه کمبود قطعات خودرویی علاوه بر کاهش با نقص در تولید همراه شده است. به گونه ای که گفته می‌شود درصد قابل توجهی از خودروها به دلیل کسری قطعه، ناقص تولید شده و در کف کارخانه‌ها خوابیده اند.

[1397/04/30 11:00]

خودروسازان برتر روی هر خودرو چقدر سود می کنند؟




میزان منفعت خودروسازان در تولید هر دستگاه خودرو تابع شرایط مختلفی است، همچنین رقابتی بودن قیمت خودرو، خودروسازان را برای فروش بیشتر و مطرح شدن برند در میان مردم، وادار به کسب سود کمتر روی هر خودرو کرده است.

[1397/05/21 13:00]

کاهش هزینه های تولید با توسعه هلدینگ های قطعه سازی




در حالی راهکار برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو و بهبود وضعیت تولید و داخلی سازی احیای زنجیره تامین عنوان می شود که نگاهی به تجربیات جهانی نشان می دهد هم اکنون هلدینگ ها یا مجموعه سازان بزرگ با هدف کاهش هزینه ها جایگزین شرکت های واسطه ای شده اند.

[1398/06/23 10:00]

تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان/ افزایش تولید خودرو به داد بیمه رسید




کاهش بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای که با ورود بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران به سرانجام رسید، در حالی این بخش زیادی از آن تسویه شده که به اعتقاد فعالان این حوزه، افزایش تولید خودرو در ماه های اخیر نیز ریسک صدور بیمه نامه را به دلیل فراوانی، کاهش داده است.

[1398/07/18 10:00]

پیش‌ فروش‌ ؛ تنها راه خودروسازان برای تامین مالی




تسهیلات ۱۰درصدی یک‌ساله برای فروش خودرو نیز کمک چندانی به‌قدرت خرید مشتریانی که باجهش قیمت‌ها به‌یک‌ باره توان خریدشان به‌یک‌ دوم یا یک‌ سوم کاهش یافته است، نمی‌کند درشرایطی که شرکت‌های خودروساز باکمبود نقدینگی شدید مواجه شده و نتوانسته‌اند ازپس بدهی‌های خود به‌قطعه‌سازان بربیایند،‌

[1398/07/24 10:00]

سازمان تعزیرات به کم‌کاری خودروسازان در کاهش قیمت اعتراض کرد




سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، خودروسازان را به اخلال در روند کاهش قیمت خودرو متهم کرد.

[1398/08/20 10:00]

حرکت دست به عصای خودروسازان در توسعه محصول




در حالی نگاه به عملکرد خودروسازان در زمینه توسعه محصول نشان از عملکرد کند و لاک پشتی دارد که علاوه بر تحریم ها، نبود اقدامات کافی در زمینه تحقیق و توسعه را می توان از اصلی ترین دلایل این موضوع دانست.

[1398/12/27 11:00]

پیش بینی سالی پررونق برای سهام خودروسازان/ جان دوباره خودرویی ها با پایان کرونا




در حالی بازار سرمایه سال جدید را با رشد آغاز کرده و تابلوی سبز بازار این روزها عیدی سرمایه گذاران این بازار بوده، این پرسش مطرح می شود که سهم صنعت خودرو در سال جدید از این سبزپوشی چه خواهد بود؟

[1399/01/19 11:00]

خودروسازان در مسیر ‌دست اندازهای جدید/ برنامه ریزی برای تحریم ایران خودرو و سایپا




تحریم دو خودروساز ایرانی در حالی از سوی بنیاد FDD در حال برنامه ریزی است که فعالان این حوزه تاکید دارند پس از دوران سخت تحریم های دو سال گذشته قطار صنعت خودرو روشن شده و این تحریم ها نمی تواند نگرانی دوباره ای ایجاد کند.

[1399/08/12 14:00]

سبقت خودروسازان برای رسیدن به دره/ وقتی تولید خودرو در زیان تکلیف می شود




وزارت صنعت معدن و تجارت سالهاست که به صورت تکلیفی در برنامه ریزی و سیاست گذاری خودروسازان دخالت می کند، دخالتی که گاهی بدون هیچ نگاه کارشناسی و منطقی ای صورت می گیرد.

[1400/02/04 15:00]

خودروسازانی که بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند




احتمال احیای قوی صنعت خودرو در ماه جاری میلادی بسیار کم است زیرا کارخانه‌های تولید خودرو به‌صورت محدودی بازگشایی شده‌اند.

[1399/02/24 15:00]

نقش قطعه‌سازان در کاهش قیمت خودرو




در روزهایی که قیمت خودرو هنوز هم محل بحث و انتقاد است، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان می‌گوید اگر شورای رقابت قطعه‌سازها را به جلسات این شورا دعوت می‌کرد، احتمال کاهش قیمت‌ها وجود داشت.

[1393/04/29 9:30]

همنشینی خودروساز و قطعه‌ساز در مدل کره‌ای




مقایسه قطعه‌سازی کره با صنعت قطعه ایران نشان می‌دهد چشم بادامی‌ها نه‌تنها خود به‌واسطه سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه، روندی رو به رشد را در پیش گرفته‌اند، بلکه سبب توسعه و رقابت‌پذیری خودروسازان کره‌ای نیز شده‌اند. این در شرایطی است که قطعه‌سازی ایران اگرچه به خودروسازی کشور در مسیر افزایش تیراژ، کمک کرده، با این حال در این سال‌ها همواره به خودروسازان وابسته بوده و تقریبا نشانی از یک صنعت پویا و مستقل و رو به رشد نداشته است.طبق تحقیقی دانشجویی که از سوی اندیشکده سیاستگذاری صنعتی امیرکبیر انجام و در آن به بررسی قطعه‌سازی کره و رابطه این صنعت با خودروسازی پرداخته شده است، مشخص می‌شود این دو صنعت توانسته‌اند با ایجاد یک رابطه تنگاتنگ، یکدیگر را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

[1396/07/25 7:00]

اما و اگرهای قطب سوم خودروسازی کشور




در پی اعلام ایجاد قطب سوم خودروسازی ایران در منطقه چابهار، دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران مواردی را در این باره مطرح کرد.

[1393/04/10 9:30]

دپوی محصولات یکی از خودروسازان بزرگ به بهانه نبود قطعه




همزمان با ایجاد آرامش نسبی در بازار خودرو و کاهش محسوس قیمت‌ بازار خودروها نسبت به اسفند سال گذشته و در آغاز مرحله دوم اجرای طرح فروش یکپارچه محصولات و حذف قرعه کشی، اقدامات یکی از شرکت‌های خودروسازی شائبه تلاش برای ایجاد التهاب در بازار خودرو و افزایش مجدد قیمت‌ها را ایجاد کرده است.

[1402/03/08 10:00]

خیز رنو برای حضور دو چندان در ایران




شرکت رنو فرانسه با دعوت از قطعه سازان بزرگ خود، در یک سمینار یک روزه به معرفی توانمندی‌های صنعت قطعه‌سازی ایران در پاریس پرداخت تا برخی از قطعات مورد نیاز محصولات خود را از ایران تامین کند.

[1395/03/24 13:00]

اولویت‌های رنو در بازار ایران




مدیر بخش آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت رنو، سه اولویت اصلی این خودروساز در ایران را «تولید قطعه و خودرو با کیفیت، استفاده از ظرفیت های قطعه سازان ایرانی برای بالا بردن میزان داخلی سازی و همچنین توسعه صادرات قطعه و خودرو از ایران به سایر کشورها» اعلام کرد.

[1395/05/05 15:00]

برنامه خودروسازان و قطعه سازان فرانسوی در ایران




هیات 110 نفره فرانسوی در حالی امروز وارد ایران خواهد شد که در بین آنها، نمایندگان رنو و پژو به همراه قطعه‌سازان بزرگ فرانسه نیز حضور دارند.

[1392/11/14 10:00]

موج ورشکستگی واحدهای قطعه‌سازی کشور




عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از موج ورشکستگی واحدهای قطعه‌سازی خبر داد...

[1392/10/28 9:20]

قطعه‌سازان به‌دنبال چه هستند؟




همیشه این سوال برای مشتریان خودروهای داخلی مطرح بوده که در بی‌کیفیتی برخی از خودروها قطعه‌سازان مقصرند یا خودروسازان.

[1393/10/22 9:30]

حضور خودروسازان خارجی در ایران ضروری است!




عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان این‌که حضور خودروسازان خارجی در ایران ضروری است، خاطرنشان کرد: با برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو زمینه برای بازگشت خودروسازان خارجی فراهم شده است.

[1392/10/08 10:01]

ادغام خودروسازان تنها یک توصیه است




رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با بیان اینکه نمی‌توان برای بخش خصوصی تکلیف تعیین کرد، گفت: ادغام خودروسازان کوچک در یکدیگر تنها یک توصیه است تا با عملیاتی شدن آن سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان متمرکز شود.

[1393/11/09 10:00]

بازگشت 100 هزار نیروی کار تعلیقی به صنعت قطعه/ دو شرط حفظ نیروی انسانی اعلام شد




بازگشت 140 هزار نیروی انسانی تعدیلی و تعلیقی صنعت قطعه به چرخه کار همزمان با افزایش تیراژ تولید از سوی دو خودروساز در حالی در دستور کار فعالان صنعت قطعه قرار گرفته که به اعتقاد آن ها حفظ این نیروها شروطی خواهد داشت.

[1398/10/28 11:00]

پیش شرط های افزایش تیراژ تولید در صنعت قطعه چیست؟




در حالی فعالان صنعت قطعه معتقد به توانایی بالای این صنعت در افزایش تیراژ تولید بدون انجام سرمایه گذاری های جدید هستند که تامین نقدینگی به دلیل حذف خرید اعتباری و افزایش قیمت دلار را از ضرورت های این امر عنوان می کنند.

[1399/01/20 11:00]

ضرر 4000 میلیارد تومانی قطعه‌سازان و خودروسازان




عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: زیان صنعت خودرو بیش از 4000 میلیارد تومان بوده است. فرهاد به‌نیا در نشستی خبری اظهار کرد: در یکی دو ماه اخیر قیمت فولاد به طور متوسط 25 درصد، مس 32 درصد، محصولات پتروشیمی 34 درصد و دستمزد 25 درصد افزایش یافته است.

[1393/01/31 9:30]

قطعه درجه 1 ایرانی خودرو در روسیه




حضور قطعه سازان ایرانی در روسیه باعث امضای چندین تفاهم‌نامه و قرارداد شده است. حتی مذاکراتی برای تولید مشترک در جریان است. در حالی قرار است قطعه درجه یک ایرانی در اختیار روس‌ها قرار بگیرد که خودروسازان ایرانی در تامین قطعات درجه سوم هم با مشکل مواجه هستند.

[1402/07/03 10:00]

قطعه ساز آلمانی از ایران می رود




دور جدید تحریم ها صنعت خودروسازی را هدف قرار داده و به همین سبب باید همچنان شاهد آن باشیم که هر روز یکی از شرکت های خودروسازی یا صنایع وابسته به آن کشورمان را ترک کنند. در همین راستا شرکت تامین کننده آلمانی با عنوان دوئر (Duerr) اعلام کرده است که دیگر در ایران فعالیت نمی کند.

[1397/05/22 10:00]

درخواست انجمن قطعه سازان برای افزایش ۱۹.۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی




ظاهرا ماجرای افزایش قیمت خودروها در بازار ایران تمامی ندارد و علیرغم افزایش قیمت های قابل توجه اخیر هنوز خبرهایی مبنی بر درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت ها به گوش می رسد.

[1397/02/26 9:00]

قطعه سازان همچنان بی نصیب از ارز 4200 تومانی




یک کارشناس تولید قطعات خودرو با اشاره به بازار پر نوسان ارز و تاثیر آن بر قیمت نهایی قطعات خودرو اظهار کرد: درحال حاضر هرچه مواد و قطعات اولیه خریداری می شود با ارز آزاد است.

[1397/04/06 13:00]

تامین ارز دولتی قطعه سازان روی میز بانک مرکزی




محمدرضا نجفی منش - رییس انجمن قطعه سازان همگن در گفت گو با خبرنگار با اشاره به اینکه تاکنون برخی از قطعه سازان ارز دولتی دریافت کرده اند، اظهار کرد: گرچه برخی از قطعه سازان ارزدولتی دریافت کرده اند، اما بر اساس قول بانک مرکزی برای تامین ارز قطعه سازان، آن ها در انتظار زمان دریافت ارز هستند.

[1397/04/13 11:00]

قطعه سازان در پیچ و خم گروه های کالایی




نخستین مشکل مربوط به مواد اولیه است که همچنان در گروه دوم و سوم کالایی قرار دارد و گمرک برای ترخیص آنها اشکالاتی وارد کرده و مشکل دوم درخصوص پرداخت آتی است که بخشی از پول نقدی پرداخت شده و قسمتی از قیمت خرید با ارز متقاضی است که باید در قالب این ارز پرداخت شود اما در شرایط فعلی و ارز تک نرخی، این مساله موانع زیادی را برای شرکت ها ایجاد کرده و آن ها قادر به پرداخت باقی ارز نیستند چرا که نه ارز دولتی پرداخت می شود و نه ارز نیمایی به واردات اختصاص می یابد.

[1397/04/23 13:00]

موج بیکاری در انتظار صنعت قطعه




انتظار برای دریافت ارز به واردات قطعات در حالیست که هم اکنون به دلیل پرداخت نشدن بخش زیادی از مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان، امکان سفارش گذاری مواد اولیه از خارج کشور برای قطعه ساز وجود ندارد که به طور قطع این موضوع ربطی به تحریم های خارجی نداشته و به نوعی تحریم داخلی به شمار می رود، اما هرچه هست باعث شده تا قطعه ساز قادر به انجام به موقع سفارش گذاری نباشد.

[1397/04/24 15:00]

چالش بزرگ برای قطعه سازان کوچک




اخبار فرار خودروسازان خارجی از بازار ایران حرارت بسیاری حتی در حوزه بین الملل صنعت خودرو ایجاد کرده است اما موج دوم این متارکه ناخواسته، سنگر کوچک قطعه سازان را در هم خواهد کوبید. صنفی که به مراتب ضررهای سنگین تری را متحمل می شوند و دیرتر از همه به چشم کارشناسان و خبرنگاران می آیند. به راستی رفتن رنو از ایران برای قطعه سازان تخصصی این برند در کشور چه تبعاتی به همراه خواهد داشت؟

[1397/05/15 9:00]

سرایت حال نامساعد اقتصاد کشور به صنایع استراتژیک




حال نامساعد اقتصاد این روزهای اقتصادی کشور علاوه بر صنعت خودروسازی به صنعت قطعه سازی نیزسرایت کرده، به گونه ای که کسادی بازار و در مقابل تنش‌های مالی یکی پس از دیگری اقتصاد قطعه سازان را تحت تاثیر قرار داده است؛ ‌به گونه ای که برخی از آن‌ها در حال جمع کردن بساط تولیدات خود هستند. اما آیا وزارتخانه یا سازمان های تابعه اصلا به فکر راهی برای نجات این صنعت مولد، استراتژیک و زیرساختی صنعت خودروسازی است؟

[1397/05/20 13:00]

رسما اعلام شد: استفاده از قطعات چینی، هندی و ترکیه‌ای در خودروهای داخلی




با شروع تحریم‌‌ها صنعت خودروسازی کشور هم فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرد. عدم تخصیص ارز دولتی، قطع همکاری شرکاء خارجی خودروسازان و مشکل در تامین و واردات قطعه از کشورهای اروپایی مواردی از این قبیل خودروسازان را وادار کرد تا جایگزین‌های دیگری برای پازل‌‌های حذف شده این صنعت پرپیچ و خم پیدا کنند. جایگزینی قطعات چینی، هندی و ترکیه‌ای به جای قطعات اروپایی تصمیمی بود که رسما از سوی دبیر انجمن خودروسازان اعلام شد.

[1397/05/20 16:00]

آزاد سازی قیمت خودرو چشم انتظار حکم رییس جمهور/پایان حکومت شورای رقابت بر صنعت خودرو فرا می رسد؟




بازار خودرو همچنان در التهاب است و یک روز قیمت ها کاهش و روز دیگر چند میلیونی افزایش می یابد. خودروسازان که با افزایش نرخ دلار، دستمزد و گران شدن قیمت مواد اولیه داخلی و وارداتی و قطعات، قیمت نهایی محصولات شان گران تمام می شود، به هردری می زنند تا یا قیمت ها را افزایش دهند و یا رییس جمهور قیمت ها را آزاد اعلام کند و دولت از قیمت گذاری دستوری دست بردارد.

[1397/05/28 11:00]

۳ راهکار ادامه حیات قطعه سازان




آرش محبی نژاد در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با اشاره به درج نام قطعه سازان در فهرست معافیت از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز اظهار کرد: از آن جا که محصول نهایی قطعه سازان ( خودرو) توسط شورای رقابت قیمت گذاری می شود و ملاک قیمت گذاری ارز 4200 تومانی است، قطعات نیز باید با این رقم ترخیص شوند و به قطعه سازان اعلام شده که نام آن ها در فهرست معافیت از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز قرار دارد اما با این وجود، گمرکات به دلیل ابلاغ نشدن این مصوبه از اجرای آن سرباز می زنند.

[1397/05/29 11:00]

غرامت قراردادهای جدید خودرویی زیر ذره بین/ حقوق خودروسازان ایرانی چقدر لحاظ می شود؟




موضوع تحریم های خودرویی باعث شد از سال 91 به بعد بحث دریافت غرامت از شرکای خارجی بسیار داغ شود و فشارهای زیادی از سوی رسانه ها و دولت بر شانه طرف های ایرانی قرادادهای خودرویی به منظور دریافت غرامت های حاصل از ترک بازار ایران وارد شود. اما سوال بسیار مهم آن است که آیا در این نوع متارکه های اجباری شرکای خارجی، پدیده ای با نام غرامت دست وبال طرف ایرانی را می گیرد؟

[1397/05/30 10:00]

قطعات خودرو از پرداخت مابه التفاوت ارزی معاف شد




با مذاکرات انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی، بیش از ۳۴۰۰ قلم کالا از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز معاف شدند.

[1397/06/07 9:00]

25 هزار دستگاه خودرو تجاری سازی شد/ قطعه سازان در انتظار بسته حمایت از تولید




آرش محبی نژاد- دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور در گفت گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به اینکه پیش تر از احتمال تجاری سازی 10 تا 20 هزار دستگاه خودرو در زمان تعطیلی تابستانه خودروسازان خبر داده بود، اظهار کرد: طی دو هفته تعطیلی خطوط تولید دو خودروساز دولتی، حدود 25 هزار دستگاه خودرو تجاری سازی شدند.

[1397/06/12 9:00]

عرضه ۲۵ هزار خودرو توسط ایران خودرو در روزهای آتی/محصولات با قیمت قدیم به فروش می‌ رسد




نادر قاضی‌پور در خصوص عرضه خودروبه بازار توسط خودروسازان داخلی، اظهار داشت: خودرو در طی یک روز تولید نمی‌شود بلکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت از چندماه گذشته تولید می‌شود، برخی از قطعلات مورد نیاز خودروسازان وارداتی هستند که مشکلات گمرکی و ارزی داشتند.

[1397/06/18 11:00]

شکایت قطعه‌سازان از بانک مرکزی به دیوان عدالت




انجمن قطعه‌سازان ایران قصد دارد در صورت حل نشدن مشکل ارزی که روند ترخیص قطعات و مواد اولیه را از گمرک مختل کرده است، این موضوع را به دیوان عدالت اداری ارجاع دهد.

[1397/06/26 15:00]

نقص در قطعات خودروهای داخلی تعمدی نیست




دبیر انجمن خودروسازان ایران به چند مورد نقص عمدی در تولید قطعه‌ با هدف تاخیر در تحویل قطعات به خودروسازان واکنش نشان داد.

[1397/07/03 10:00]

قطعه سازان، مواد اولیه ترخیص نمی‌کنند




ئیس اتحادیه مکانیسین‌های تهران توقف واردات قطعات یدکی خودرو را موجب ایجاد یک رانت بزرگ دانست و ادعا کرد، قطعه‌سازان، مواد اولیه ترخیص نمی‌کنند.

[1397/07/03 14:00]

خودروسازان، پاسخگوی تعهد به تولید و استاندارد محصولات نیستند




عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پاسخگو نبودن خودروسازان داخلی از نظر تعهد به مشتری و رعایت استانداردها، وابستگی کامل این صنعت به خارج را، تایید کرد.

[1397/07/05 10:00]

بازخوانی قراردادهای فراموش شده/ ماندگاری قرارداد قطعه سازان در زمان تعلیق فعالیت فرانسوی‌ها




افزایش توان فنی و تکنولوژی قطعه‌سازان داخلی برای تامین قطعات خودروهای پسابرجامی، از جمله برنامه های بعد از اجرای برجام وزارت صمت بود؛ برنامه هایی که به نظر می رسید با اجرای آن ها، علاوه بر صنعت قطعه سازی، صنعت خودروسازی نیز به واسطه شرکای خارجی روی ریل افتد، اما درست از ابتدای امسال مشکلات یکی پس از دیگری سر راه این دو صنعت سبز و دست اندازها یکی پس از دیگری نمایان شد.

[1397/08/06 11:00]

واکنش نامناسب رئیس جمهور به نامه قطعه سازان برای آزاد سازی قیمت خودرو




با گذشت قریب به شش ماه از آغاز تحریم های صنعت خودروسازی و نزدیک به یک سال از آغاز جهش قیمت ارز، هنوز تکلیف قیمت گذاری خودروهای داخلی مشخص نشده است و این مسئله حالا در حال تبدیل شدن به یک بحران تمام عیار است که می تواند ماهیت وجودی صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور را با مخاطره روبرو سازد.

[1397/09/08 11:00]

درگیری تازه قطعه‎ سازان و خودروسازان بر سر قیمت ها؛ یک گام دیگر به سمت ورشکستگی




صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است و بسیاری از مواد اولیه افزایش قیمت را تجربه کرده اند. خروج کامل دولت از قیمت گذاری و بازار تولیدات بخش خودرو اتفاق مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

[1397/10/23 14:00]

سازو کار تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان نیازمند اصلاح است




رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و صنایع همگن گفت: روند پرداخت تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان مورد اعتراض است زیرا بهتر است این تسهیلات در قالب بازپرداخت مطالبات از خودروسازان باشد.

[1397/11/24 14:00]

ضربه فنی قطعه سازان با بازپرداخت تسهیلات ارزی با قیمت روز




پیش بینی تسهیلات 11 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو و قطعه در زمستان سال گذشته در حالی به تصویب رسید و فاز نخست آن که پرداخت 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات بود، اجرایی شد که روند پرداخت باقی مانده این تسهیلات همچنان در ابهام است.

[1398/01/22 15:00]

دریافت ارز از سوی قطعه سازان سرعت می گیرد/خطر افزایش قیمت ارز در بازپرداخت تسهیلات برطرف شد




پس از آن که تسهیلات 4 هزارمیلیارد تومانی صنعت قطعه منجر به رونق تولید شد،تلاش برای دریافت باقی تسهیلات پیش بینی شده شدت بیشتری گرفت اما از آنجا که بازپرداخت این تسهیلات به صورت ارزی تعیین شد،قطعه سازان امیدی به اثربخشی آن نداشتند.

[1398/02/19 13:00]

3 دلیل عقب ماندگی قطعه سازان از فناوری روز/ صنعت قطعه قربانی عدم تنوع محصول خودروسازان شد




شکست در پروژه های طراحی و ضعف در تحقق فرآیند توسعه محصولات جدید در صنعت خودروسازی این روزها به دغدغه جدی مدیران و همچنین خریداران خودروی داخلی تبدیل شده و به اعتقاد قطعه سازان، نبود نظام مشخص در توسعه محصول از سوی خودروسازان بر روند فعالیت قطعه سازان نیز تاثیرگذار بوده و آن ها را از فناوری های روز دنیا و در اختیار داشتن آن، دور کرده است.

[1398/04/05 11:00]

ال سی داخلی روشی برای صفر کردن مطالبات قطعه سازان




پرداخت سهام و یا اموال خودروسازان بابت تسویه مطالبات پیشنهادی است که چندی پیش از سوی قطعه سازان مطرح شد و نظرات متفاوتی به همراه داشت چرا که برخی موافق و برخی دیگر این امر را راهکار مناسبی برای تامین نقدینگی صنعت نمی دانند.

[1398/05/05 13:00]

سازمان استاندارد: تولید خودروهای قدیمی و نا امن متوقف می شود




همانطور که احتمالا می دانید در چند ماه اخیر خبرهای زیادی در رابطه با قوانین جدید و سخت گیرانه سازمان استاندارد پیرامون صنعت خودروسازی منتشر شده است. سازمان استاندارد بر رعایت ضوابط مشخص‌ شده و استانداردهای 85‌ گانه در بازه زمانی خود تاکید دارد اما می‌ دانیم محدودیت ‌هایی که برای خودروسازان ایجاد شده، به روند تامین قطعات، تجهیزات و همکاری با شرکت‌ های اروپایی خدشه وارد کرده است.

[1398/06/13 10:00]

تعیین زمان سه ماهه برای بازگشت قطعه سازان به شرایط عادی/ اصلاح قیمت ها در صنعت قطعه کلید خورد




با اعلام خبر آغاز به کار دوباره ساپکو، برنامه ریزی برای استفاده بهتر از توانمندی های موجود در این زمینه آغاز و در نخستین گام کمیته های مشترک با هدف برنامه ریزی بیشتر تشکیل شده است.

[1398/06/21 11:00]

سرنوشت قطعه سازان پس از حذف پراید




در حالی حذف پراید از چرخه تولید به زودی وارد فاز اجرایی می شود که هنوز برنامه ای پس از توقف تولید پراید برای قطعه سازانی که در تولید این خودرو مشارکت دارند، تعریف نشده است.

[1398/08/13 11:00]

طراحی و تولید قطعه براساس نیاز خودروساز / توسعه محصول با اختصاص 40 درصد درآمد حاصل از فروش به تحقیق و توسعه




ختصاص سه تا 5 درصد درآمد حاصل از فروش خودروسازان به تحقیق و توسعه در حالی در سند چشم انداز پیش بینی شده که هم اکنون این صنعت از کمبود طراحی و توسعه محصول رنج می برد و تنها راهکار بهبود این وضعیت نیز توجه ویژه به تحقیق و توسعه خواهد بود.

[1398/09/04 11:00]

نگرانی قطعه سازان از افزایش ناگهانی تیراژ خودروها / تعویق پروازها کار دست قطعه سازان می دهد




در حالی تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی خودروسازان با هدف تقویت بنیه مالی قطعه سازان به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده که آب رفتن موجودی انبار قطعه سازان و تعویق پروازهای خارجی در کنار برنامه افزایش تیراژ تولید خودروسازان، نگرانی های جدیدی برای آن ها ایجاد کرده است.

[1398/10/24 10:00]

چالش جدید سر راه تامین قطعات خارجی خودرو




در شرایطی که به گفته وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان، روند تولید طی چند هفته گذشته بهبود یافته، خبر می‌رسد تامین قطعات از خارج با چالشی جدید مواجه شده است. چالش جدید اما ناشی از محدودیت‌هایی است که کشورهای مختلف به خصوص چین در پرواز به ایران، در نظر گرفته‌اند.

[1398/10/25 13:00]

کمیته تخصیص ارز قطعه سازان تشکیل شد




کمیته تخصیص ارز قطعه سازان با هدف تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان قطعات خودرو و حل مشکل ارزی صنعت خودرو در وزارت صنعت تشکیل شد.

[1399/04/15 11:00]

خرید ارز آزاد از صادرکننده دردسرساز شد/ معضل های تامین ارز برای قطعه سازان ادامه دارد




تداوم مشکلات ارزی قطعه سازان که به چالشی جدی برای این صنعت تبدیل شده این روزها با موانع موجود در مسیر ارز حاصل از صادرات وارد فاز تازه تری شده و این امر ضرورت اصلاح هرچه سریع تر قراردادهای قطعه سازان را بیش از پیش کرده است.

[1399/04/18 10:00]

۵ پیشنهاد مالی قطعه سازان برای حل چالش نقدینگی




در شرایطی که میزان مطالبات زنجیره تامین از خودروسازان به رقم بی سابقه ۳۴ هزار میلیارد تومان رسیده، قطعه سازان با ارایه ۵ پیشنهاد با سیاست گذاری وزارت صمت و همکاری خودروسازان، در تلاش برای حل چالش های خود هستند.

[1399/07/27 11:00]

دست اندازهای تامین تا تولید/ بررسی راهکارهای پرداخت مطالبات قطعه سازان




کمبود نقدینگی و عدم اصلاح قراردادهای قطعه سازان از سال 97 تاکنون و همزمان افزایش ناگهانی قیمت ارز در کنار رشد بی سابقه مطالبات آن ها از خودروسازان این روزها حال و روز این صنعت استراتژیک را ناخوش کرده و فعالان این حوزه را بر آن داشته تا با ارایه راهکارهایی در تلاش برای بازگرداندن نفس های آخر به این صنعت باشند.

[1399/08/03 10:00]

فشار قطعه سازان برای افزایش مجدد قیمت خودرو ادامه دارد




اهمیت صنعت قطعه ‌سازی خودرو به‌ عنوان تامین ‌کننده اصلی مواد اولیه خودروسازان داخلی و در جایگاه یکی از اشتغال‌‌زا‌ترین صنایع کشور بر کسی پوشیده نیست اما این اهمیت نتوانسته از میزان مشکلاتی که در دو، سه سال گذشته و به‌ ویژه در ۶ ماه اخیر گریبانگیر این صنعت بوده، بکاهد.

[1400/05/09 10:00]

چالش جدید سازمان استاندارد و خودروسازان؛ امتناع شرکت ها از معرفی قطعه سازان!




براساس قانون سازمان استاندارد کشور موظف است که بر روی کیفیت و رعایت استاندارد در قطعات تولیدی و مورد استفاده در خط تولید خودروسازان نظارت نماید اما ظاهرا طی چند ماه اخیر، برخی از خودروسازان در کمال تعجب از معرفی شرکت های سازنده قطعات به سازمان استاندارد خودداری کرده اند. طبق گفته‌های رئیس سازمان ملی استاندارد: «تا زمانی که امتناع خودروسازان از افشای منابع تأمین قطعات خود ادامه داشته باشد، تنها تأییدیه‌های یک‌ماهه برای شماره‌گذاری محصولات آن‌ها صادر می‌شود.»

[1401/08/07 13:00]

امضای قرارداد با ۷۶ قطعه ساز ایرانی برای تولید محصولات ایکاپ




ژان کریستف کومار در نشستی خبری در پاسخ به «خودروکار» مبنی براینکه با توجه به افزایش نرخ ارز در ایران برنامه دقیق گروه خودروسازی PSA برای مدیریت خرید قطعات و قیمت محصولاتش در بازار ایران چیست؟ اظهار کرد: "نوسانات نرخ ارز در ایران همانند باراش باران، امری کاملا خارج از کنترل ما است و PSA نمی تواند در قبال آن کاری انجام دهد. همه تلاش خود را در کار می گیریم تا هرچه بیشتر صرفه جویی کنیم اما افزایش 30 دردی نرخ ارز در ایران کاملا دیوانه کننده است و ما نمی توانیم در این باره کاری انجام دهیم.»

[1396/11/28 13:00]

خودروسازان پول قطعه‌سازان را بدهند




دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور از دو خودروساز بزرگ داخلی خواست با استفاده از منابع حاصل از طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو، بدهی معوق 2500 میلیارد تومانی قطعه‌سازان را پرداخت کنند.

[1394/08/26 14:00]

فروش اقساطی خودرو به نفع قطعه‌سازان نبود




مدیرعامل یک شرکت قطعه‌ساز البرزی از فعالیت 170 واحد تولیدی قطعات خودرو در البرز خبر داد. در حال حاضر نبود سرمایه در گردش به مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی استان تبدیل شده است. نبود سرمایه درگردش باعث شده ظرفیت تولیدی این واحدها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

[1394/10/29 9:00]

خودرو ملی با 2000 دلار ارزبری




در شرایطی که قطعه‌سازان کشور همواره نسبت به رفتار خودروسازان گله‌مندند و از عقب افتادن پرداخت مطالبات خود شکایت دارند، گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد برخی قطعه‌سازان خاص، شرایط انحصار را در زنجیره تامین صنعت خودرو فراهم آورده‌اند.

[1393/06/11 8:28]

ذخایر قطعه؛ ناجی کیفیت خودروها




وزارت صنعت، معدن و تجارت جدیدترین گزارش مربوط به کیفیت خودروهای داخلی را منتشر کرد و طبق آن مشخص شد سطح کیفی محصولات صنعت خودروی کشور تغییر خاصی را تجربه نکرده و با ثبات مانده است.

[1397/07/23 15:00]

قطعه سازان ایرانی قابلیت جهانی شدن دارند




دومینیک لعل، امروز در یک نشست تخصصی با خبرنگاران به افزایش کیفیت محصولات تولیدی رنو در ایران همزمان با رشد فروش اشاره کرد و گفت: در طول دو سال گذشته کیفیت محصولات رنو در ایران با وجود افزایش چشمگیر تولید رو به بهبود بوده است. منظور ما از کیفیت ارائه خودروهای قابل اعتماد به مشتریان است.

[1397/02/24 11:00]

قطعه سازی تا ۲۰ روز دیگر زمین گیر می شود




مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرویی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به نامه نگاری انجام شده این انجمن با رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: در نامه ۱۴ اردیبهشت ماه که به ناصر همتی ارسال شد به رشد سه برابری تهیه مواد اولیه و ضیق وقت قطعه سازان و خودروسازان در تامین مواد که منجر به عدم اطمینان در صنایع و سواستفاده دلالان و سودجویان می شود، تاکید شد.

[1398/03/04 17:00]

صنعت قطعه‌ با 40 درصد ظرفیت کار می‌کند




یک عضو انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه صنعت قطعه‌سازی کشور هم‌اکنون با 40 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند، گفت: هنوز برنامه توسعه‌ای متناسب با توان و نقاط ضعف کشور تهیه نشده است.

[1394/07/13 19:00]

وضع صنعت قطعه کشورخوب نیست




مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به تازگی گزارشی در مورد وضعیت صنعت قطعه کشور منتشر کرده که طی آن، به وضع این صنعت در حوزه‌های مختلف تولید، ارزش افزوده، سرمایه‌گذاری، واردات و صادرات پرداخته شده است. در این گزارش،...

[1394/03/13 9:30]

فرصتی برای تولید خودروهای جدید در ایران




مشاور انجمن خودروسازان ایران همایش بین‌المللی صنعت خودرو را فرصتی برای تولید خودروهای جدید در کشور دانست.

[1392/09/04 9:48]

نیاز قطعه‌سازان به ۶ هزار میلیارد تومان برای تامین خودروهای پیش فروش شده




تامین قطعات ۱۰۰ هزار خودروی پیش فروش شده از سوی ایران خودرو و سایپا، حداقل به ۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد.

[1397/07/22 15:00]

قطعه‌سازان بی خبر




دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در حال حاضر عمده قراردادهای شرکت‌های خودروسازی با فرانسوی‌ها است، گفت: هنوز جزئیاتی از میزان داخلی سازی قطعات خودرو به قطعه سازان اعلام نشده است. آرش محبی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به قرارداد جدید خودروسازان کشوربا شرکت‌های فرانسوی برای تولید انواع خودرو، اظهارداشت: براساس ضوابط وزارت صنعت، باید این قراردادها با اولویت داخلی سازی قطعات انجام شود. وی با بیان اینکه اخیراً مشکلات بانکی ایران با کشورهای غربی تا حدودی برطرف شده است، افزود: هم اکنون مقدمات اجرای این قراردادها و ساخت خودروهای جدید آغاز شده اما هنوز جزئیاتی از میزان داخلی سازی قطعات به قطعه سازان اعلام نشده است. دبیرانجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو اضافه کرد: قطعه سازان باید از جزئیات داخلی سازی قطعات خودروهای جدید مطلع بوده تا با انعقاد قراردادهایی با شرکای خارجی شرایط لازم را برای تولید قطعات مورد نیاز در کشور فراهم کنند.

[1395/04/13 14:00]

قطعه‌سازان فرانسوی سفر خود به ایران را لغو کردند




به علت تنش‌های موجود بین آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد توافق هسته‌ای 2015 ایران، گروه لابی قطعه سازان خودرو فرانسه، FIEV، سفر ماه جولای خود به ایران را کنسل کرد.

[1397/03/19 15:00]

احتمال ورشکستگی قطعه‌سازان خودرو، با ادامه‌ی شرایط فعلی




در طول سال گذشته و دو ماهه نخست امسال تولید انواع خودرو با روندی صعودی همراه بود با این حال بررسی جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه وضعیت تولید خودرو نشان می‌دهد که در خرداد ماه امسال تولید انواع خودرو ۱۹.۶ درصد کاهش یافته است. محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد:

[1397/04/27 13:00]

چالش های جدی صنعت قطعه‌سازی تشریح شد




در نشست هم‌اندیشی انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی و نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مسئولان گمرک، به بررسی چالش‌ها و گلوگاه‌های رشد تولید پرداخته شد که ضمن اشاره به عدم تخصیص ارز توسط بانک مرکزی، افزایش قیمت مواد اولیه در عین ثابت ماندن قیمت قطعات و عدم تامین نقدینگی موردنیاز صنعت قطعه‌سازی کشور، به عنوان سه چالش اصلی و مشکل این صنعت مطرح شد.

[1399/05/25 10:00]

قطعه سازان متضرر از تنش های ارزی




تنش های ارزی ادامه دارد و گویی قصد خروج از صنایع تولیدی را ندارد. به نظر می رسد نوسانات نرخ ارز می خواهد یک سال دیگر مهمان صنایع و تولید کنندگان باشد و نرخ 3 هزار و 500 تومانی خودرو را بر آن ها تحمیل کند و قطعه سازان و خودروسازان را در طبقه ترس از افزایش قیمت تمام شده، سرگردان نگه دارد. به طور کلی صنایع تولیدی کشور به دلیل وابسته بودن به مواد اولیه وارداتی به نرخ ثابت ارز نیاز دارند. چرا که با هر نوسان در نرخ ارز، تولید نهایی و هزینه تمام شده محصولات افزایش می یابد، در نتیجه بازار را با تنش همراه می کند. در این میان، مبرهن است که نوسانات نرخ ارز منجر به افزایش قیمت تمام‌شده محصول می‌شود که البته صنعت خودروسازی و به‌ تبعیت آن صنعت قطعه‌سازی کشور نیز ازاین دایره دور نیستند. زیرا خودروسازها برای تامین قطعات مورد نیاز خود نه تنها از محل واردات، بلکه از محل تولید داخلی نیز تامین نیاز می کنند. اما قابل توجه است که باید در تأمین نیاز از محل تولید داخلی با قطعه سازان قرارداد همکاری منعقد کنند و در نهایت آن را به تایید وزارت صنعت معدن و تحارت برسانند.

[1396/10/06 11:00]

تعطیلی خطوط تولید در یک قدمی خودروسازان




طی ماههای اخیر نوسانات نرخ ارز بر تولید کنندگان و واردکنندگان تاثیر بسیاری داشته، به گونه ای که قطعه سازان بارها نسبت به نوسانات نرخ ارز گلایه کرده اند، اما نه تنها گره ای از مشکلاتشان گشوده نشد، بلکه حتی ارز مبادله ای نیز به روی آن ها بسته شد.

[1396/11/26 10:00]

واردکننده قطعات خودرو، موظف به اسقاط شدند




نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گمرک جمهوری اسلامی را مکلف کردند به ازای هر ۲۰ هزار دلار واردات قطعات خودروهای سبک و سنگین، یک دستگاه خودرو اسقاط کنند.

[1396/11/30 10:00]

هشدار کمبود قطعه با تداوم تعطیلی بازار خرده فروش های لوازم یدکی/ احتمال خاموشی خودروها با تعطیل ماندن چراغ برق




در حالی از امروز فعالیت کسب و کارهای کم ریسک آغاز می شود که فعالیت پاساژها همچنان ممنوع بوده و این امر ضمن ضربه به کسب و کار فعالان حوزه لوازم یدکی، احتمال کمبود قطعه و ورود افزایش قطعات یدکی تقلبی را افزایش داده است.

[1399/01/31 10:00]

رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری کاهش یافت




رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران کاهش یافته است.

[1392/11/27 11:31]

واردات سالانه ۲ میلیارد دلار قطعه به صورت رسمی و قاچاق به کشور




یک قطعه ساز با اعلام اینکه سالانه ۲ میلیارد دلار قطعه به صورت رسمی و قاچاق وارد کشور می شود، گفت: در حال حاضر فقط ۲۰۰ میلیون دلار قطعه صادر می‌کنیم. آرش محبی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه سالانه 2 میلیارد دلار قطعه و لوازم یدکی خودرو وارد کشور می شود، اظهارداشت: از این رقم حدود 500 میلیون تا یک میلیارد دلار قطعه به صورت قاچاق وارد می‌شود. وی افزود: اکثر قطعات قاچاق از کشورهای هند و چین است که همین موضوع مشکلاتی را برای واحدهای قطعه سازی کشور ایجادکرده و تعدادی را به تعطیلی کشانده است. این قطعه ساز تصریح کرد: در این میان قطعه سازان زیر پله ای نیز با تولید قطعات بی کیفیت آسیب هایی را به صنعت قطعه سازی کشور وارد کرده‌اند. محبی نژاد با اعلام اینکه امروز تراز اقتصادی صنعت قطعه به میزان یک میلیارد و 800 میلیون دلار منفی است، تصریح کرد: در حال حاضر فقط 200 میلیون دلار قطعه صادر میکنیم اما از آن طرف 2 میلیارد دلار قطعه به صورت رسمی و قاچاق وارد کشور می شود.

[1395/04/14 11:00]

صادرات برای واردات قطعه الزامی است/ آیا طرح واردات خودرو با اقتصاد مقاومتی هم سو است؟




روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلسدر مورد جزییات اصلاحیه‌ مجلس به ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو مبنی بر واردات خودرو اظهار کرد: طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس دهم به تصویب رسیده بود که بعد از ارجاع به شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد شد و کمیسیون صنایع مجلس یازدهم این ایرادات را برطرف کرد و موضوع واردات خودرو در این اصلاحیه وارد شد. شورای نگهبان دوباره ابهاماتی را درباره این طرح عنوان کرد که بخشی از آن مربوط به ناهمخوانی با سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی بود. در جلسه گذشته و همچنین جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع، نماینده شورای نگهبان حضور داشتند و نظرات خود را گفتند.

[1400/08/19 13:00]

واردات قطعات بی‌کیفیت چینی تایید شد




مافیایی در صنعت خودروسازی کشور شکل گرفته که با واردات قطعات بی‌کیفیت چینی و تحویل ‌آن به خودروسازن برای تولید خودروهای داخلی، تیشه بر ریشه ایمنی و رفاه شهروندان می‌زند.

[1396/01/29 13:00]

مقصران افت کیفیت خودروهای داخلی




طبق آخرین آمار، سطح کیفی بیشتر خودروهای داخلی افت کرد تا از پس این ماجرا، باز هم این پرسش بنیادی در ذهن افکار عمومی شکل بگیرد که «مقصر کیفیت نه‌چندان مناسب خودروهای تولید داخل کیست.»

[1394/04/09 9:25]

بهره‌مندی خارجی‌ها از بازار ایران




مدیرعامل گروه خودرو‌سازی سایپا درخصوص حضور هیات تجاری از کشور فرانسه در ایران گفت: حضور خودروسازان خارجی در کشور به افزایش دانش و مهارت در داخل کمک خواهد کرد و با دریافت تکنولوژی و ایجاد همکاری‌‌های جدید صنعت خودرو داخلی رشد خواهد کرد و این هم شامل خودروسازان و هم قطعه‌سازان کشور خواهد بود.

[1392/11/24 10:32]

شرط ایران برای قطعه سازان فرانسوی




عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد: شرط ایران برای شرکت های قطعه سازی فرانسوی

[1394/07/16 17:00]

آغاز به کار خط تولید محصولات جدید رنو




سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو جزئیات همکاری‌های جدید شرکت‌های قطعه‌ساز با شرکت رنو را تشریح کرد و گفت: از رنو خواسته‌ایم تا شبکه‌های تامین‌کننده قطعه خود در ایران را در شبکه جهانی این شرکت قرار دهد.

[1393/08/27 11:38]

صادرات قطعه به شدت کاهش یافت




دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: میزان صادرات قطعه از کشور در مقایسه با سال 90 کاهش شدیدی داشته است.

[1392/10/03 8:25]

طلب سنگین قطعه سازان




دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو ایران با اشاره به کاهش فروش خودروهای داخلی و سفارش ساخت به قطعه‌سازان، گفت: طلب قطعه‌سازان از خودروسازان داخلی اکنون به بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده و همین امر شرایط سختی را برای شرکت‌های قطعه‌سازی ایجاد کرده است.

[1394/07/25 19:31]

عصر یخبندان 5 با حضور قطعه سازان




صنعت قطعه‌‌سازی ایران در حالی با تبعیت از فضای رکود بازار خودرو به مرز بحران رسیده که طی دو هفته اخیر به گفته دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو حدود 10هزار کارگر قطعه‌ساز اخراج شده‌اند.

[1394/07/19 21:00]

روند واردات قطعات خودرویی تسهیل می‌شود




با لغو تحریم صنعت خودرو واردات مواد اولیه و قطعات خودرویی به کشور تسهیل و تولید این محصولات افزایش خواهد یافت...

[1392/11/09 9:29]

قطعه‌سازان و خودروسازان میهمان بهارستانی‌ها




در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهادات مختلفی از جمله ارائه تسهیلات ارزان و فوری به همراه پیگیری دریافت مطالبات خودروسازان از خریدارن خارجی و سازمان های داخلی برای حمایت از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور مطرح شد.

[1394/07/21 11:00]

مجوز ساخت خودروی قطعه‌سازان صادر شد




رییس انجمن قطعه‌سازان ایران از موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با طرح تولید پلت‌فرم قطعه‌سازان خبر داد.

[1392/11/29 10:35]

قطعه‌سازان تایلندی در ایران




عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از سفر هیات تجاری تایلند به ایران در هفته آینده خبر داد.

[1392/11/23 11:30]

تلاش تایلندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در خودروسازی ایران




رئیس انجمن قطعه‌سازان تایلند که در تهران به سر می‌برد از علاقه‌مندی قطعه‌سازان تایلندی به سرمایه‌گذاری در صنعت قطعه و خودرو ایران خبر داد.

[1392/11/30 11:21]

درآمد 7000 میلیارد تومانی دولت از صنعت خودرو




عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: در سال 91 دولت معادل 7000 میلیارد تومان از صنعت خودرو و قطعه درآمد داشته است.

[1392/11/29 11:30]

برنامه‌های توسعه صنعت خودرو تدوین می‌شود




عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از تدوین برنامه‌های اجرایی سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404 خبر داد. محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 در شرف ابلاغ به تمام ذینفعان است.

[1393/05/06 10:33]

قطعه‌سازان در گرداب




همانطور که پیش‌بینی می‌شد، مشکلات خودروسازان خیلی زود به صنعت قطعه‌سازی رسید؛ به‌طوری‌که عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان از تعدیل 50 درصدی نیروی کار در کارخانه‌های قطعه‌سازی خبر داده است.

[1394/07/13 8:00]

آمادگي قطعه‌سازان براي همكاري با اروپايي‌ها




عضو هيات‌مديره انجمن قطعه‌سازان ايران از آمادگي مجدد شركت‌هاي قطعه‌سازي براي آغاز همكاري با شركت‌هاي معتبر اروپايي و ژاپني خبر داد.

[1392/07/15 11:43]

بررسی یک پدیده پنهان در صنعت خودروی ایران




شائبه تحویل قطعات چینی بی کیفیت به جای قطعات تولید داخل، از سوی قطعه سازان به خودروسازان مدتی است که حاشیه هایی را در این صنعت به وجود آورده است ...

[1393/02/09 10:17]

لغو همه تحریم ها شرط قرارداد با قطعه سازان فرانسوی




یک عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با بیان اینکه قطعه سازان فرانسوی به دنبال شرکای جدیدی در ایران هستند،گفت: شکل قراردادهای سرمایه گذاری شرکای خارجی در ایران باید به گونه ای باشد تا نتوانند به راحتی بازار ایران را ترک کنند.

[1394/07/15 17:00]

آغاز به کار سومين نمايشگاه تخصصي قطعات خودرو




سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودروهای سنگین و ماشین‌آلات راهسازی در هتل المپیک از چهارشنبه آغاز به کار کرد.

[1394/02/12 9:30]

انتقاد از واردات خودروهای چینی




رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با غیرقابل قبول دانستن واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی گفت که اگر برخی خودروسازهای خارجی از حضور در بازار ایران منفعت می‌برند اما نمی‌خواهند به ما منافعی برسد، باید معامله با آنها را قطع کنیم...

[1393/09/17 10:30]

جزئیات طرح ساماندهی واردات خودرو




آرش محبی‌نژاد در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات طرح ساماندهی واردات خودرو، اظهار داشت: این طرح به وزارت صنعت ارائه شده و کارگروهی برای بررسی و تصویب نهایی آن تشکیل شده است.

[1393/07/07 10:01]